2010. április 11., vasárnap

Könnyű vacsora

Tegnap volt egy kis spontán baráti vacsora, ahol egy könnyű menüt főztünk. Próbáljátok ki!
Saláta:
a tökéletes vinaigrette az alap. Ez úgy készül, hogy 3 evőkanál kristálycukrot és egy csipet sót összekeverünk 3 evőkanál fehérborecettel vagy sima ecettel. Addig keverjük, amíg a cukor teljesen fel nem oldódik, ez nagyon fontos, mert ha ezt nem tesszük meg, akkor a később hozzáadott olaj nem engedi majd feloldódni. Ha megvan, hozzáadunk fél evőkanál dijoni mustárt, és 5-6 evőkanál olajat is hozzákeverünk. Krémes állagú öntet lesz! A vinaigrette-be egy kis fej apróra vágott lilahagymát teszünk, jól összekeverjük, aztán mehet bele a bébispenót (jól megmosva!), egy szép, érett mangó, apró kockákra vágva, száraz serpenyőben megpirított szezámmag, és kész is! Jól keverjük össze.



A hús: kacsamell. A legjobb, ha pár nappal felhasználás előtt bepácoljuk (én most koriandert és római köményt használtam, és utána vákuumfóliában tároltam a kacsamelleket). Fejenként egy mellet számoljunk. A melleket a bőrös felükön bevagdossuk, majd pár percig serpenyőben sütjük (jól nyomjuk rá őket, így kijön a zsír). Ha már jól kisült a zsírja, tepsire rakjuk a melleket, és 160 fokra előmelegített sütőben 10-12 percig sütjük őket. Ennyi!



A currys rizs a következőképpen készül: kevés olajon megpirítottam a rizst, aztán hozzáadtam egy kis fej apróra vágott lilahagymát. Utána currypasztát és por alakú curryt is adtam hozzá (előbbi egészen más ízkombinációjú, mint a por alakú curry). Időnként meg kell keverni, amíg a curry szépen el nem oszlik. Aztán felöntjük forró vízzel, és időnként megkeverve készre főzzük.


Íme, a végeredmény:

Mindez higgyétek el, kevesebb, mint félóra alatt megvolt. Szerencse, mert már megint muszáj volt dedikálnom is:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése