2013. október 8., kedd

Sertésszűz kolbászmorzsával és juhtúrós rakott burgonyával


Vannak gépek, melyek nem találhatóak meg minden háztartásban: mert nem annyira ismertek mint egy átlagos konyhagép, úgy érezzük, hogy bonyolult lenne használni, és nem is tudnánk kihasználni lehetőségeit a hétköznapokban. Pedig néha nagyon megéri kipróbálni és a háztartásban is használni az olyan gépeket, amiket a profi séfek is használnak az éttermi vagy szállodai nagykonyhákban.
Én most kaptam egy sous vide gépet a Sous Vide Hungary jóvoltából, amit tulajdonképpen ugyanazt tudja mint az ipari változata, de mégsem foglalja el a fél konyhát. Ha követitek a bejegyzéseket, még többet megtudhattok arról, hogy milyen sokrétű a használhatósága. Tudunk vele alacsony hőfokon húsokat, zöldségeket és gyümölcsöket is elkészíteni rövid idő alatt, valamint hosszabb főzést igénylő ételeket is készíthetünk, melyek ízükben és állagukban is meglepően más élményt nyújtanak, mint a hagyományos módon elkészített ételek. Ha megszokjuk a használatát, megkönnyíti konyhai munkánkat: az előkészületeket jóval lerövidíti, az ételek frissességét és eltarthatóságát pedig meghosszabbítja.

Most pedig a recept:

1. A sertésszüzet lehártyázzuk, majd két órára 2 százalékos sóoldatba áztatjuk. (10 liter víz, 2 dkg só)
2. Kivesszük a vízből, szárazra töröljük, majd befűszerezzük fekete borssal és meglocsoljuk olívaolajjal.
3. Vákuumzacskóba zárjuk (tartozéka a gépnek), majd 62 fokon 40 percig készítjük.
4. A vízből kivéve pihentetjük, majd forró serpenyőben minden oldalát körbesütjük.
Ha nem azonnal készítjük el, akkor jeges vízben lehűtjük, és 3-5 fokos hűtőben 7-10 napig is eltarthatjuk!



Ehhez az ételhez juhtúrós rakott burgonyát, kolbászmorzsát és paradicsomos jégsalátát kínáltam, amit még a hús elkészülte alatt bőven volt időm elkészíteni:

A juhtúrós rakott burgonyához 3 dl tejszínt 40 dkg juhtúróval felmelegítettem. Belegyalultam 1,5 kg burgonyát, kivajazott és kimorzsázott tepsibe tettem és 150 fokos sütőben 1 óra 20 perc alatt elkészítettem.
A morzsához a vékonyra karikázott kolbászt serpenyőben ropogósra sütöttem, szárazra töröltem, majd apróra vágtam és ugyanannyi vajon pirított morzsával összekevertem.

Próbáljátok ki, remek harmónia!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése