2010. június 30., szerda

Meissen

A legutóbbi utunk Meissenbe vitt bennünket, ami egy egészen különlegesen szép kis városka. Tényleg, nagyon jó hangulatú, romantikus, kedves, aranyos. Bulizós típusoknak nem ajánlom, de egy szép hétvégét biztos el lehet tölteni itt.




Persze azért a kellemeset összekötöttük a még kellemesebbel...


Utunk célja a Meisseni Porcelánmanufaktúra volt egyébként.


Engem teljesen lenyűgözött a múzeum, és persze az ajándékboltban is sokáig nézelődtünk. Nem tudtam, hogy a cég étkészleteken kívül lakáskiegészítőket, sőt: már ékszereket is gyárt, úgyhogy volt min csodálkoznom:) Fantasztikus dolgok voltak - gondoljatok bele, ez a cég idén éppen háromszáz éve készíti ezeket a törékeny szépségeket!


És ami a fő: KÉZZEL. Én, aki híresen türelmetlen vagyok, maximális tisztelettel viseltetek mindenki iránt, aki képes olyan aprólékos dolgokra, mint a festés. A látogatói központban be lehet pillantani a teljes folyamatba, ez volt nekem a legérdekesebb rész. A forma megalkotásától egészen az utolsó, miniatűr ecsetvonásig bemutatják, hogyan készül a híres Meisseni Porcelán.


Ha arra jártok, mindenképp nézzetek körbe itt. Márpedig miért ne járnátok arra, hiszen Drezdától alig 25 km Meissen, és Drezda alig hét óra autózással elérhető (vonattal amúgy elég olcsó is!). Szerintem ideális hosszú hétvégékhez a környék. Hajrá! A Meisseni Porcelánról további érdekességeket itt lehet megtudni. Fotók: Végel Dániel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése